|

Unika Samtal

Nu tror jag att jag nog har hittat rätt. Efter att ha testat och provat några olika varianter som beskriver samtalen med mina kunder. Så känns just ”unika samtal” mest tilltalande för mig. För det är samtalen med kunder som är så viktiga och ja de blir helt unika.
Eftersom jag i mitt uppdrag har en stark koppling mellan personlig utveckling och företagande, så finns det några bra ingångar till samtalen: Struktur, tid och planering. Konventionell stresshantering. Kunna lösa upp blockeringar -vad vi tycker om pengar som exempel eller -kan jag som inte har en hög utbildning vara företagare egentligen. Personlig utveckling generellt samt företagsutveckling mm.
Ni skulle bara veta vilka föreställningar vi går runt och bär på när det gäller hur vi som företagare ska vara. Vad som håller oss tillbaka som företagare. Det finns över 100 blockeringar vi svenskar har om pengar. Dessa påverkar oss som företagare mer än vi vill tro och förstå.
Nästan alltid så upplever jag att kunden vill prata om något speciellt ”problem”. Sedan visar det sig att det är något annat som är betydligt viktigare och mer akut att prata om. Det gör att vi går in och pratar om  ämnet från ett helt annat håll eller från en helt annan vinkel. På det sättet kan vi ofta lösa flera ”knutar” åt kunden.
En person kommer till mig och känner sig ”stressad”, hinner inte med riktigt, tiden räcker inte till och mår dåligt över det. Ibland kan det vara så enkelt att det behövs lite träning i struktur och planering.
Den kompetens och erfarenhet jag har gör att jag kan välja flera olika verktyg. Det som passar kunden bäst på ett helt unikt sätt.
Med kärlek Ina